KALPROTEKTIN (FEKALNI)

Određivanje fekalnog kalprotektina je neinvazivni test koji omogućava razlikovanje fukcionalnih crijevnih smetnji (npr. iritablini kolon, IBS) od organskih – upalnih bolesti crijeva (IBD) kod pacijenata kod koji žele izbjeći invazivne (neugodne) enoskopske pretrage.

Ovaj jednostavni test pokazati će povišene vrijednosti kalprotektina u stolici, proteina koji se nalazi u citoplazmi upalnih stanica ukoliko se u crijevima događaju upalni procesi. Kod osoba s dokazanom upalnom bolesti crijeva koristi se za predviđanje odgovora na terapiju, otkrivanja relapsa i općenito praćenja terapije. Klinička osjetljivost: 84,4%, specifičnost: 94,5%.

Referentne vrijednosti

Muškarci i žene :

<50 µg/g – negativno

50 – 100 µg/g – blaga organska bolest, kao npr. divertikulitis, pretjerano uzimanje NSAID ili IBD u remisiji

>100 µg/g – aktivna upalna bolest crijeva

Povišeno

Povišene vrijednosti kalprotektina se nalaze u različitim organskim upalnim oboljenjima kao što su kolitis, Chronova bolest, divertikulitis, polipi, adenomi, karcinomi ili pak zarazne bolesti (ali ne i kod iritabilnog kolona).

Priprema

Sedam dana prije uzimanja uzorka, u dogovoru s liječnikom, prekinuti uzimanje inhibitora protonske pumpe**, kako ne bi dobili lažno negativne rezultate. Uzimanje NSAID-a kao što je aspirin također treba izbjegavati barem sedam dana prije davanja uzorka jer mogu utjecati na rezultate.

U ljekarni nabaviti malu posudicu koja s unutarnje strane poklopca ima žličicu za uzimanje uzorka. Dovoljna je količina stolice veličine zrna graška.

**Inhibitori protonske pumpe: omeprazol (Ultop, Omezol, Ortalox, Target plus) , pantoprazol (Acipan, Apazol, Controloc, Ipraalox, Nolpaza, Pantoloc control, Pantoprazol, Protizol, Somac Control, Zipantola, Zoltex, Zoprax), rabeprazol (Ares, Zulbex), lansoprazol (Lanzul, Larona, Lazol) i esomeprazol (Emanera, Esomeprazol, Esprol, Nexium, Seval).

CIJENA: 60,00 KM

Prepustite laboratorijske pretrage i analizu Vašeg zdravlja i zdravlja vaših najbližih timu iskusnih i pouzdanih stručnjaka.
IZABERI LABORATORIJSKU ANALIZU